Mamman kolmikko

Mamman kolmikko

keskiviikko 13. marraskuuta 2013

Mä oon liekeissä, pannaan meneen...

...Cheekkiä lainatakseni... Nää keskiviikot on nyt vaan niin jotain mitä odottaa... Kivaa on ollu aksailu ennenkin, mutta nyt toisen viikon perusteella voin sanoa, että ollaan liekeissä... ainakin ajatuksissa ja toivottavasti joskus tulevaisuudessa muutenkin. Alkaa tuntumaan, että hehkulamppu syttyy hiljalleen. Uusia oivalluksia ja uskallusta. Ja just kun mä olin oppinu persjätön (jonka senkin jo viime viikolla huomasin tekeväni aina aivan liian myöhään) niin nyt siitä pitää päästä eroon tai ainakin vähentää sen käyttöä. Se vaan ei kuulema käännä koiraa eikä toimi joka mutkassa jonne mä yritän sitä tyrkyttää...

Mutta jotakuinkin tälläsen pätkän Heini toi tänään. Tai tuskin se nyt oli tännepäinkään sommiteltu ku mun paapperille, mutta suuntaa antamaan. Oli european openista jotain bongattu tähän. Ja on muuten ihan loistavaa, että Heini haastaa meitä ensin ilman koiraa kertomaan ja perustelemaan mitä meinattiin tehä ja miks... Ja sit saahaan vähä argumentteja toimiiko tai ehkä ei ja miks. (Mä vaan niin tykkään meidän uudesta koutsista - joko mä kai oon sen sanonu?) Eli perusteellisen tutustumisen jälkeen vasta baanalle. 1-2 väliin pieni vekkaus. 2-3 persjättö jos ehdit sen tehdä ajoissa tai valssi - jos meni kepit putken puolelta. Jos kepit teki toiselta puolelta piti ehtiä vaihtamaan keppien toiselle puolelle jo ennenkö koira lopetti pujottelun. Jälkimmäinen ei siis ollu meidän juttu, kun en luota et Aki pujottelee sit loppuun jos mä lähen haahuilemaan piuolen vaihtoa. 5-6 toimi valssi (meitsi ois tunkenu sen persjätön tähänkin). Ysille persjättö tai parempi oli kiertää koiran kanssa takaa ja esim valssata. Hypylle 11 valssi tai (öööö termit hakusessa) sylivekki? En edes kokeillut sitä kun ajattelin että vauhtini on siinä seis... Joten me valssattiin... Tai ainakin koetettiin valssata. Ja niitä tuli tänään muutenkin reenailtua paljon enemmän kuin aikoihin. Mutta voi voi kun ne pitäisi saada oikea-aikaisiksi ja oikeisiin kohtiin....
Oli ihan tosi kivat treenit ja paljon hyviä huomioita, kuten se että loppusuoralla kummasti juoksin putken lähellä kaarroksen ja sitten olin hypyillä 18-19 myöhässä. Kun senkin saattoi juosta kuulkaa ihan suoraan kohti hyppyjä, lähempää keppejä, kunhan pisti sen koiran ekaksi sinne putkeen ja sitten itselle uusi linja. Jep jep. Eipä itelle tullu mieleen... Että ensi viikkoa odotellessa jo!!!

Ei kommentteja:


AGIROTU 2011, Kuva Lauri Heino