Mamman kolmikko

Mamman kolmikko

lauantai 13. joulukuuta 2008

Kouluttautumassa

Tänään lähdin Ossin kanssa Leinosen Niinan agilitykoulutukseen. Ryhmässämme oli 4 koirakkoa joten hyvin ehdittiin hinkata niitä ongelmakohtia... Tai siis mä ja Ossi ehdittiin - muilla kun meni niin upeasti.... Radalla oli muutamia kinkkisiä paikkoja (kuinkas muutenkaan) ja meitsi joutu kuulkaa juoksemaan... Mä oon ihan puhki nyt. Mutta fiilis on hyvä. Radalla tuli selkeästi ilmi ne mun ja Ossin ongelmat, jotka periaatteessa olen itsekin tiedostanut, mutta miten ihanaa on kun joku oikeesti sanoo ne ääneen ja antaa ne neuvot päälle...
A) Ne käskyt ne käskyt... joko niitä ei tuu ollenkaan (ku ohjaajaa hengästyttää ja se keskittyy juoksemiseen) tai sit ne on myöhässä tai ohjausliikkeet väärään suuntaan...
B) Ohjaaja jättää koiran viennin esteelle kesken liian aikaisin....
C) Ohjaajan rintamasuunta on jotain muuta kuin mitä sen pitäisi olla...
D) Koira on vikkelä ja ohjaaja hidas - tai sit se vaan kompastelee ja makaa maassa pitkällään ;D
E) Kontaktit. No olihan ne jo paremmat mutta Niinalta saatiin nyt vielä parempia neuvoja ja jos sitä alustaa alkaisi treenaamaan....
F) Ja se ohjaajan juoksutyyli... kauheasti kumartelua yms... selkä pitäisi muistaa pitää pystyssä.

Sit tehtiin toiseksi semmonen hyppyhässäkkä. Yks este ei meinannu sit millään mennä vaik muka olin oikeeseen suuntaan (tai ainakin musta tuntui että suunta oli oikea)... Yhdessä vaiheessa otin molemmat kädet ohjaamaan sen ja siit saatto tulla aika koomisen näköistä (toivottavasti just se ei tallentunu Sirkun videolle...). Pikkasen nauratti mutta menipäs yli :D
Sitten Niina kokeili Ossin kanssa saman hässäkän, ja täytyy kyl myöntää et meno oli IHAN erinäköistä kokeneen ohjaajan kanssa. Eihän niil ollu mitään ongelmaa (paitti se keppien pimeä kulma ei Ossilta sujunu ihan nappiin). Huh, on mulla vielä tekemistä. Koira näköjään osaa kyllä, mutta ohjaajan pitäisi nyt kehittyä...

Oli kyllä ihan huippuhyvä koulutus ja antoi paljon. Kiitos Niinalle ja Poksille. JA näitä toivotaan paljon lisää!!! Harmi ettei päästä siihen tammikuiseen Markuksen koulutukseen (pakko se on ihmisen lomaillakin välillä - kai???). Tästä innostuneena laitoin jo Terolle viestiä, et vois alottaa mulle juoksukoulun pitämisen... Vastaus oli "Voin tehdä harjoitusohjelman. Esim. 4 x vko lenkki. mäkivetoja, viivajuoksua, kuntopiiriä ym. Miltä kuullostaa?" Joo, noh ei nyt kuitenkaan hei liioitella, jos pikkasen rauhallisemmalla tahdilla alottas ;D

Tässä vielä radat.

Ei kommentteja:


AGIROTU 2011, Kuva Lauri Heino